BM STPM TAK SAMA MACAM SPM DAN PMR


Hey, macam yang aku janjikan bahasa melayu bahasa kebangsaan kita sesungguhnya tak sama macam yang korang belajar time SPM dengan PMR dulu. I am telling uolls the truth !

Sekarang form 6 nie ikut sem, tak macam dulu belajar 2 tahun pastu periksa. NOW! form 6 ikut sem. Yang ini korang mesti tau. TAPI yang korang tak tau apa yang membuat kan subjek bm susah time stpm? Korang mesti cakap. "alah stpm bm kenapa orang kata susah? Bm lah paling senang." well sangkaaan korang tue ternyata salah, Sekarang aku masih di sem 1 kat form 6 nie tapi pressurenya hanya allah sahaja yang tau.

Well. kalo sekolah menengah bm kita hanya belajar karangan and komsas jek kan? and karangan kita pun takdelah boombastik sangat. *kaloboombastiktuebaguslahyee*. tapi STPM  bm tuk sem 1 nie korang belajar dari mana asal usul bahasa melayu datang.. korang tau mana asal usul bahasa melayu nie? meh hakak betahu kepada korang semua, Bahasa melayu nie senanya banyak pinjam daripada bahasa sanskrit . Terkejut? aku yang belajar nie pun x caya XD. kepada senior form6 betulkanlah kalo saya nie salah cakap XD.

And korang jugak akan belajar fornologi. Fornologi? apa kejadah tue?? ahahha. Kat sinilah korang belajar macam mana korang boleh bercakap bertutur bahasa melayu XD. macam beljar tajwid gitu.
Haish. Karangan jangan citer arr. Sebab karangan STPM nie dia nak isu semasa aka bukti yang kukuh or pernah terjadi..

tapi aku still suka bm. yang tak suka cume karangan jek. Ahahhaak. Aku paling tak suka buat karangan.  Karangan cerpen or karangan dekat blog nie retilah XD

#pray4tasha
#examtrialbmesokwoi!
#hokaynaksambungstudy

Sekian terima kasih

No comments: