Duit

tokyo ghoul, anime, and red image
Hmm..

Kalo tengok keadaan sekarang ekonomi jatuh sikiit jek. Itu yang aku nampaklah even kalo betul jatuh sikit dah terasa bebannya. Mungkin dulu kita hidup terlalu mewah, now nikmat tersebut ditarik sikit demi sedikit.

So, kebanyakkan org mengalami masalah duit, Iyelah haritue baru jek kecoh pasal bdak universiti itu dan ini. And ada yang ckp sebab mungkin dorang buat itu dan ini tue sbb keboloran. Well orang yang mengalami jek yang tahu keadaan dorang so aku pikir mungkin ada sbb yg tertentu and apa yang aku menyah-nyah sekarang nie aku pun tak pasti ==''

Ok lah straight to da point! Senanya aku taksukasekolahaku. . Kenapa? sebab PIBG sekolah aku nie mahal. Well aku pun pikir jugak mungkin ada kot sekolah lain yg LAGI MAHAL. Well sekolah lama aku (form1 samapi form5) takde kelas form 6 so aku dapat lah sekolah yg sgt teramat lah bagus nie

Ok lah cube korang bayangkan. Tahun lepas masa daftar masuk form 6 bulan 5 kene bayar rm80 and aku tak tau apa function rm80 tue. then kene bayar duit bas and duit makan nak pegi UTHM rm5 lagi. Mereka kata RM80 tue untuk kertas apatah sesungguhnya sepanjang orientasi takdepun pakai kertas

Then kene bayar duit PIBG even kitaorg baru masuk and belajar kat situ x sampai setahun lagi..
Then tahun nie kene bayar lagi! RM168. ok, tue x berapa kisah lah. Yang aku kisahnya takkan nak gi Kem pun sekolah bagi sponser? taik dia lah ckp form 6 x campur dengan budak perdana. Kalo x campur kenapa bayar PIBG sampai RM168?

Ok lah dia kata duit tue tuk kertas kerja. Tapi bila cikgu aku claim sekolah duit photostat x boleh claim? double ketaikknya. Habis duit RM168 tue bayar tuk apa?? buat sekolah pi melacong tuk and suapkan bdak2 perdana pergi itu dan ini? habis form 6? tch.. Well, aku dgn seikhlas hati memang nak masuk form6 tapi sekolahnya plak banyak sekadak. Alasannya? ramai anak doktor egineer and bagai semua tue.. Aku hanya mampu facepalm jek. Habis macam mana dengan bdak2 yang kurang pendapatan? Pikir pasal budak kaya pun yang kaya cume berapa ketul jek.  sbb bdak kaya berapa ketul duit pun kau naikkan tanpa memikirkan org yg berpendapatan sedang and rendah. Taik dialah.

Aku tak faham apa yg pentadbir sekolah cube sampaikan.. Oklah aku akan tgk dulu apa yang sekolah nak buat dgn duit yg kitaorang semua dah bayar tue. Well awal-awal memang lah tak nampak. So biasa hasilnya diakhir-akhirkan? kan? Jadi aku akan perhatikan hingga hujung tahun. 
Well sejujurnya aku memang x ngaku sekolah tue sekolah aku. I miss my old school TT^TT

Well sekolah yg aku sekolah nie pun not bad actually. Yang badnya duit.. duit..duit...duit..! Seterss aku and keras sikit tmptnya. ( almaklumlah banyak bagunan tue sbb keras kalo lembik x jadi bagunan ahak). And Btw sekolah yg aku sekolah sekarang nie all girls school so best lah jugak. Boleh jerit sekuat2nya ketawa terbahak tanpa batasan. ahahahah Kalo sekolah lama aku kirim salam lah nak buat mcm tue. Ada laki jek ketawa tutup mulut.. Tapi bila xde ketawa lah kuat2 ( xde lah kuat sgt) sampai ketuk meja.. ahahahahaaha

Sebabkan ekonomi K.O aku belajar berjimat cermat. Konklusinya ekonomi K.O melatih aku untuk menjadi org yg (jimat cermat tak kot, boros tetap boros) simpan duit

........

ahahhahahaha. A.K.A menabunglah.. ngehngehngehngehngehngeh

Ok sekian 

No comments: